کمبود عرضه مواد اولیه فولاد 

کمبود عرضه مواد اولیه فولاد 
کمبود عرضه مواد اولیه فولاد 

معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران به دلایل ایجاد التهاب در بازار فولاد بیان کرد: در حال حاضر کمبود عرضه مواد اولیه فولاد در بورس کالا باعث ایجاد التهاب در بازار فولاد شده که ریشه این اتفاق به نداشتن متولی برای تنظیم بازار فولاد برمی گردد. معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس...

معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران به دلایل ایجاد التهاب در بازار فولاد بیان کرد: در حال حاضر کمبود عرضه مواد اولیه فولاد در بورس کالا باعث ایجاد التهاب در بازار فولاد شده که ریشه این اتفاق به نداشتن متولی برای تنظیم بازار فولاد برمی گردد. معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران با بیان اینکه کاهش عرضه ها در بورس را بارها در گزارش ها و جلسات به نهاد های متولی اعلام شده است، امروز میزان کف عرضه محصولات در بورس رعایت نمی شود اما هیچ نهادی پاسخگو نیست.

صفر تا صد مدیریت بازار فولاد با وزارت صمت است اما متاسفانه مصوبه های پی در پی طی دو سال گذشته نشان می دهد که به دلیل توان بالای برخی شرکت ها، هر قاعده ای که برای بازار فولاد گذاشته می شود در زمانی کوتاه، دستخوش تغییر می شود. از تاریخ یکم مرداد سال ۹۷ تا پایان آن سال، ۱۱ مصوبه، در کل سال گذشته ۱۹ مصوبه و در همین ۴ ماهه سال جاری حداقل ۱۰ مصوبه از سوی ستاد تنظیم بازار و وزارت صمت برای تنظیم بازار ابلاغ شده است که نتیجه آن، سردرگمی فعالان بازار و تلاطم بوده است. فعالان بازار فولاد در هفته های گذشته شاهد ابطال برخی معاملات از سوی بورس بوده اند که عامل اصلی این موضوع عدم نظارت وزارت صمت بر میزان عرضه های اندک بوده است. 

به گزارش آهن پرایس، موضوع دوم نیز ثبت قیمت های نامتعارف است، وقتی در روز عرضه شمش فولاد در بورس کالا، این محصول در بازار آزاد ۷۳۵۵ تومان در هر کیلو قیمت دارد اما با احتساب مالیات بر ارزش افزوده در بورس به بالای ۷۷۰۰ تومان می رسد. از این رو عدم عرضه مواد اولیه صنعت فولاد و نبود نظارت در این حوزه به اطلاع متولیان امر رسیده و امید بر این است، به زودی برای تحقق جهش تولید، شاهد رشد حجم عرضه ها و آرامش بازار فولاد باشیم.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)